KFUM-Spejderne Rosendal

Spejdergruppen i det nordlige Hobro

Seniorspejder Pindsvinet (9.- klasse)

Som seniorspejder hos KFUM-Spejderne får du en række nye muligheder i dit spejderliv. Om du vil være leder, tage på centerlejr på Island, lave vilde arrangementer eller skrive artikler til ScoutZone, det er helt op til dig og din patrulje.

Er du ved at kede dig på løb, fordi det bare ikke er vildt nok, kan det være du er klar til Diamant Extrem. Eller måske synes du at det der med et ti-minutters tårn er fedt, men ved at være for ensformigt, så er det måske værd at tjekke kalenderen for et kursus i pionering? I arrangementskalenderen finder du arrangementer, løb og kurser, så hold øje med om der kommer noget nyt op, du kunne tænke dig at deltage i.

Det er nu, du for alvor kan sætte skub i din personlige udvikling og samtidig møde nye spejdervenner ved at tage på ungdomskursus. Kurserne er oplevelser med fokus på udfordringer og ny læring. KFUM-Spejderne tilbyder en række kurser, som du kan vælge imellem – eller du kan tage hele rækken i løbet af de kommende år. Kurserne dukke løbende op i arrangementskalenderen, så det gælder om at holde øje.

Hvis du drømmer om at opleve verden og møde nye spejdervenner samtidig, så er spejder-rejser.dk hjemmesiden for dig. Her finder du årets rejsetilbud fra spejdernes eget rejsebureau. Turene bliver arrangeret som grupperejser, så du har altid nogen at følges med, og I får mulighed for at opleve ting, som andre turister ikke får adgang til.

Et andet rejsetilbud for spejdere kan du finde hos Fjeldgruppen, som er en tværkorpslig gruppe, der arrangerer ture på fjeld og i vildmarken. Du kan både komme ud at klatre, ride, sejle i kajak og meget mere. Du kan læse mere på fjeldgruppen.dk.

KFUM-spejderne giver også mulighed for en lang række andre internationale mulighed. For eksempel kan du blive udvekslingsspejder i Australien med The Scout International Student Exhange Programe. Mange af mulighederne dukker op på KFUM-Spejdernes facebook.

Seniorspejderne mødes hver Tirsdag fra 18.45 til 20.15.

Seniorleder